Sunday, January 3, 2010

Jangan bertanya kenapa semua ini..

salam'alaik akhwatfillah,
Alhamdulillah,syukur tak terhingga atas nikmat Allah yang tak terhingga. walau badai ujian datang menghempas dan memukul diri ini tapi kesannya amat mendalam.kesakitan,ketenangan,kasih sayang dari dakapan cintaNya sukar diungkap dengan kata-kata. apa yang Dia datangkan pada diri ini bukan sia2.kenapa perlu bertanya "kenapa semua ini berlaku ya Allah?,kenapa dan kenapa semua ini?". wahai diriku tak perlu dipersoalkan akan semua yg Dia berikan.

Datangnya semua ini bukan sia2.Tolong sayang,datangnya ia bukan sia2.Walau apa pun anggapan manusia pada apa yg berlaku tolong sayangku husnuzhan pada mereka.sungguh mereka tidak menetahui. Rasulullah s.a.w juga banyak halangannya ketika menyampaikan kebenaran tapi bagaimana tindakan baginda ketika itu. Sayangku, baginda masih mampu tersenyum dan terus mendoakan supaya umatnya dapat memahami dan menerima penyampaian baginda.'Sungguh,telah ada pada iri Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu iaitu bagi org yang mengharap rahmat Allah dan kedatangan hari kiamat dan yang banyak mengingati Allah'(33:21).


Sayangku,tugasmu hanya menyampaikan.abaikan segala anggapan buruk mereka pada katamu.doakan sahaja hati mereka terbuka untuk menerima. ukhuwwah itu tak akan lengkap bila adanya proses memberi dan menerima.

Sekian dulu tinta ana buat kala ini.moga ketemu lagi.inshaAllah

No comments:

Post a Comment