Thursday, September 3, 2009

Hatiku MilikMu

"Ya Allah, kenapa terasa bagai diri ini seperti layang-layang. Tiada arah tujuan. Tiada rasa bertuhan.Kering sungguh hati ini. Di mana perginya peringatan2 yg disampai.Di mana perginya hati yg dulu mudah menangis mengingatiMu Tuhan.."
   Fenomena yg biasa @ pernah kita dengarkan apabila datang saatnya iman berada di bawah. Manusia tidak akan lari dr turun naiknya iman. Baru sebentar tadi mendapar message dr seorg akhwat yg mengadu kepenatan dengan kerja-kerja seharian.Teringat pula pada diri ini adakah ana juga begitu?Kadang-kadang pengaduan kita pada manusia itu lagi lebih dari pengaduan kita pada Allah. Adakah kita mengadu pada Dia saat2 menghadapi ujian yg org lain tak dapat membantu???
   Fikir2kanlah bersama..ana xmenyalahkan akhwat utk bercerita tentang kepenatannya. Memang lumrah manusia akan mencari seseorg utk berkongsi cerita. Moga pengaduan dan pengharapan kita pada Allah yg utama. Hati ini memperingatkan diri kerana telinga ini lebih dekat bicaranya dari kalian yg membacanya. Moga hati terus mekar mencari jawapan dalam persoalan hidup sehari-harian..wassalam
 

No comments:

Post a Comment